Tuesday 1 November 2011

CINTA ITU BUTA?SAPER YG CAKAP?

cinta itu buta....saper la yang memandai mandai cakap benda macam tuh.gua bukan orang psikologi mahupun seorang ahli goegrapic tapi gua amat menyangkal statement mengarut macam nih.zaman sekarang kan zaman moden.zaman teknologi.gua tengok orang bercinta sekarang mana ada pakai burung merpati lagi sebagai posmen (apo la salah burung sampai jadik posmen).sekarang semua celik it.sebut aper jek (myspace,frendster,facebook,twitter dll.
sebenarnya cinta tu tak buta.cuma manusia jadik buta bila bercinta.takkan korang nak kata cinta kat tuhan tuh cinta buta.betul tak????cinta ini berkait rapat dengan hati dan perasaan.contohnhya jika korang jumpa teman korang berpasangan yang tidak adil(bak kata orang tuhan memang tak adil) tak semestinya cinta itu buta.mungkin diorang pasangan yang secocok atau sefahaman.aper guna muka hensem makwe solid tapi perangai mcam yahudi.
sebenarnya benda nih dah tertulis zaman nabi lagi bahawa setiap pasangan yang ditemukan adalah ketentuan tuhan.cuma manusia perlu peka terutama terhadap pasangan masing masing dimana perlu ada persefahaman dan sikap hormat menghormati.kalo korang berpegang kepada prinsip macam nih susah nak ada cerai berai kat dunia nih.
macam gua cakap la CINTA ITU BUTA mengarut.sapa yang cipta kompom gua tembak dengan ak47...

No comments: