Tuesday, 1 November 2011

kenapa bila sebut raya mesti nak belanja gila gila?

gua naik heran la tgk manusia nih.bila tiba hari raya jek mesti nak shopping sakan.tak kira la perayaan aper.gua pun tak tau aper yang diorang cari.gua jenis suka mengikut ragam manusia.ada yang sampai gua tgk sanggup berhutang untuk berhari raya padahal hari raya tuh hanya sehari dua sahaja.kenapa manusia suka menghabiskan sisa titik peluh yang dicari ker jalan yang tak betul.kan bersederhana lebih baik.nih gua tgk bukan raya korang pun korang main sebat jek. bawak bawak la berenti shop tuh.kang sok tengah bulan makan meggi jgn nak salahkan orang lain

yang benar
seorang kedekut

4 comments:

Ebell Lee Syasya said...

tu lah..agak pelik jugak lah..asal ape2 perayaan ebel mesti nak g shoping jugak..nasib baik duit mak XD..teheheeee

kisahkita said...

ko memang beruntung.....bg no tipun mak hang....org pun shop jugak kalo cm nih gayanya

Alin Marlini said...

Kalau Alin Marlini nak berayer..mesti giler baban shopping..tapi berpada2. Sebab Alin Marlini giler bershopping..beli baju untuk setahun. Aci tak?

kisahkita said...

aci sungguh..beruntung saper kawen ngan hang...skali belanja untuk setahun....