Monday 24 October 2011

kenapa bank mesti banyak karenah????

gua masih ingat lagi dimana kisah kisah along yang memeras dan memaksa penghutang membayar hutang disebabkan beberapa faktor anataranya masalah duit.dan pada jangka sama juga kerajaan mengatakan jangan pinjam along disebabkan banyak nyawa dah hilang.sila buat pinjaman di bank.baru baru nih gua teman member gua gi bank nak buat pinjaman.antara kriteria dia:-
1.photostat i/c 2 keping depan dan belakang
2.salinan payslip gaji 3 bulan
3.salinan penyata atau buku bank.
bila dah hantar semua yang diminta tak sampai 3 minggu kena reject.sebabnya:-
1.pinjaman yang diminta terlalu tinggi
2.takut tak boleh bayar balik
3.ada pinjaman kredit card.
4.ada hutang kereta dan rumah
5.umur yang tidak bersesuaian
6.dan lain lain
kalo dah semua nih termasuk sapa nak pinjam bank.lainla kalau blacklist.suruh pinjam kat bank kalo nak buat perniagaan tapi manjang tak lulus.alasan dia macam macam."saya mesti pilih"slogan tuh kena tambah sket
"SAYA MESTI PILIH ALONG,SENANG PINJAM WANG".
apa punya bank...hampes...

1 comment:

Yatt S. said...

kalau dengan kamu senang tak pinjam? kalau senang, saya mesti pilih kamu :)