Wednesday 19 October 2011


LUMBA HARAM

SALAM..

malam minggu hari tu seremban cukup terkenal dengan kegiatan lumba haram.nak kata lumba haram pun tak boleh jugak.ia dipanggil lumba bersepah sepah.pasal korang bleh race dengan sesiapa saja malam tuh.lumba berlambak lambak.dulu masa gua agak muda bergetah campur solid molid boleh katakan terlibat jugak dengan aktiviti anak kambing keluar reban nih.kalo nak dikira setiap malam minggu beratus kenderaan yang kan keluar termasuk towing truck dengan kereta peronda polis sekali untuk join sekaki.dan pada malam minggu yang lepas aku dikejutkan tidur oleh seorang mangkuk yang menangis kat tepi tiang...
trutt trutt trutt
gua : halloooooo
si polan : wei ko ada mana?
gua : umah..tido la aperlagi.dah kul 2 pagi nih...
si polan : datang town..tolong gua.gua eksiden nih....
gua pun dengan berdesup cahaya tanpa mandi serta gosok gigi terus ker town (bandar seremban biasanya dipanggil town untuk kaki kereta).
member gua yang mangkuk nih pun terlibat menujukkan bakat yang tak pernah ada lalu langgar sebuah tiang rumah kedai (kedai keranda plak tuh)bodoh ya amat.jadik terpaksala gua bersengkang mata menunggu tow truck untuk pick kereta dia pegi bengkel.
moral: tak payahla tunjuk bakat kat jalan macam nih...bahaya...nak main masuk jer track..untung2 dapat duit...
yang dah insaf + taubat +kesal +menyesal + terkilan + takut tidur balai
gua.......(penulis)

No comments: