Thursday 20 September 2012

Salam
Accident


gua tengah melepak lepak layan youtube tetiba gua terpandang satu kemalangan di F1 di Imola pada tahun 1994.bila gua tgk gua ingat lagi kejadian nih masa tuh gua tak skolah lagi tapi gua tau pasal benda nih pasal gua minat kereta dari kecik.

nilah salah satu video kematian Aryton Senna pada tahun 1994 yang merupakan satu legendary driver untuk pelumba F1 sampai la sekarang.dah 15 tahun dia pergi.
tapi gua ada terbaca satu statement aryton senna sebelum dia mati:


Motor racing is exiting, Motor racing is dangerous.
Motor racing is a sport that pushes people to the limit.
And when you are equipped with that machinery on the limit every now and then things will go wrong.
And when things do go wrong you have to accept it.
It must be seen as that.
To be part of the game.......
-Ayrton Senna

pasal disebabkan kecuaian machinery memakan diri dia kembali..
harap2 pelumba luar sana utamakan lah keselamatan lagi2 yang lumba haram.

sekian
penulis yang tak reti lumba..