Wednesday 14 September 2011

Enjin Vtec bakal gegar di jengka ,pahang, ahad ini.( 18/09/2011

13/09/2011
jam 11.00 malam
selesai sudah menaikkan enjin vtec( isi dalam dirahsiakan untuk sebab2 tertentu).macam nak gilo nak siapkan.tapi gua tak terbabit secara langsung atau tidak langsung terhadap enjin nih.gua jadik pemerhati pasal gua tak pandai enjin jenis nih.jadik gua belajar melalui teori2 yang dikemukakan oleh bebudak gua.
jam 12.00 pagi
enjin mula dihidupkan dimana boleh membuatkan beberapa orang kampung termasuk ketua kampung datang menyerang kawasan kitaorang pasal ganggu tido.power sangat bunyik dier...gua tgk idle rpm mcm kacau semacam.rupanya injektor minyak masalah sket.minyak meleleh.nasib baik takda sapa merokok.kalo tak jumpa kitaorang berbalut daun pisang pasal dah hangus.
jam 1.15 pagi.
test drive bermula dimana kadar kelajuan dihadkan pasal barang kat isi dalam enjin masih baru.bunyi memang ganas.sapa duduk dalam sila pakai penutup telinga jika masih sayangkan telinga anda.
cuma satu jek gua pelik tgk kereta tuh???kenapa body kaler merah enjin cockpit kaler biru???
kata pomen gua" kaler merah dibody melambangkan membara,kaler biru dienjin melambangkan hati yang sejuk." kepala hotak ko la" bangang punya jawapan.

No comments: