Saturday 27 August 2011

salam berpuasa

malam tadi mak gua ada bertanya dekat gua..pagi sok nak sahur aper.?ikut suka mak la....
lantas gua teringat cara cara memula gua belajar bersahur dari kecik sampai la sekarang...


nih masa bersahur bagi bebudak kecik zaman sekarang...time gua dulu mana nak cari menatang nih..kalo ada pun mahal..pas tuh mak cakap makanan mcm nih tak berkhasiat...kata dia la dulu dulu....
umur pemakanan mcm nih antara 5-8 tahun....

nih waktu makan bersahur pada usia 10 hingga 18 tahun...dah mula handal makan nasik..walau makan lelap mata..ikan kemana sayur kemana...kunyah pun tarak..terus telan jek....

nih makanan asasi sahur masa gua kat universiti dulu...rasa meggi dah rasa mcm stik ayam...walau jam berkunci penangan tilam ngan bantal lagi indah...meggi adalah penyelamat keadaan biler waktu sahur dah nak abis..

nih terbaik...makanan bersahur jam 1.00 tengahari masa kat universiti....sahur belasah meggi jadik nasik kedai mamak la jadik sasaran bila dah tengahari...konon badan dah xbermaya...puasa sekerat hari. sapa yang tak pernah macam nih masa kat universiti tuh dituduh sebagai auta la tuh...


dan ini adalah pelengkap bagi segala hidangan tak kira sahur atau berbuka.(mcm nasik putih dengan ikan masin)..tanpa dia sapalah perokok tuh...walau sekejap jek hisap dia punya nikmat mcm dah beli dunia....

bagi gua yang dah makin berusia walau lum kawen...gua rasa lebih baik puasa ....lebih baik bersahur dengan sempurna...

No comments: